Leírás és Paraméterek
A kötet a magyar oktatási rendszerben megjelenő, az országba érkező heterogén nyelvi háttérrel rendelkező két- és többnyelvű gyermekek befogadásának körülményeit, iskolai inklúziójának nehézségeit és a sikerhez szükséges tényezőit mutatja be.
A könyv érdeklődésre tarthat számot a közoktatásbeli inklúzió iránt érdeklődő kutatók, elméleti szakemberek, döntéshozók és tanárok körében. A kötet első része fogódzót nyújt a társadalom- és a bölcsészettudomány terén a felsőoktatásban és a doktori iskolákban tanuló hallgatók számára a kvalitatív tudományos kutatási paradigma, azon belül az esettanulmány-kutatás gyakorlati megvalósításához. Hasznos empirikus eredményekkel szolgál a bevándorláspolitikával foglalkozó elméleti szakemberek számára, akik a kutatásban szereplő példán keresztül betekintést nyerhetnek a közoktatási intézményekben tanuló két- és többnyelvű gyermekek mindennapjaiba. A közvetlen iskolai integráció területén dolgozók a nyelvi fejlesztés módszertani kérdéseiről tájékozódhatnak, valamint a társas beilleszkedés előmozdításához kaphatnak támpontokat.
A kötetben szereplő tudományos kutatások eredményei alkalmazott nyelvészeti szemléletű felhasználása jelentős mértékben hozzájárul a magyarnyelv-tanítás közoktatásbeli aspektusaihoz, valamint az idegen nyelvi háttérrel hazánkba érkező gyermekek sikeres iskolai integrációjához.
író | Schmidt Ildikó |
Kiadó | L'Harmattan Kiadó |
Kiadási év | 2023 |
EAN | 9789634149699 |
Kötés | puhatáblás, ragasztókötött |
ISBN | 9789634149699 |
Oldal | 193 |
Súly | 0.31 kg |
Várható szállítási idő | 2 nap |
Vélemények
Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írja meg véleményét!